بهترین پیست های اسکی ایران

بهترین پیست های اسکی ایران

با آمدن فصل زمستان و سرد شدن هوا رفتن به خیلی از تفریحات و سفر ها محدود میشود . اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال یک تفریح هیجان انگیز و جذاب و در عین حال یک ورزش عالی در این فصل میگردید اسکی میتواند بهترین انتخاب برایتان باشد . اگر چه اسکی جزو تفریحات گران به شمار میرود اما در سال های اخیر به علت افزایش زیر ساخت ها و گسترش پیست های اسکی در سراسر کشورمان به یک ورزش محبوب و پر تقاضا تبدیل شده . تنوع و تعداد پیست های اسکی در ایران زیاد شده و ما در این مطلب قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین پیست های اسکی ایران بپردازیم . اغلب این پیست ها در نزدیکی پایتخت واقع شده اند. به شما پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید و بعد از آشنایی با بهترین پیست های اسکی برای یکبار هم که شده این تفریح و ورزش هیجان انگیز را تجربه کنید .

پیست اسکی دیزین

اولین پیستی که درلیست بهترین پیست های اسکی ایران به شما معرفی خواهیم کرد دیزین نام دارد که اگر به آن نرفته باشید حتما آوازه اش را شنیده اید . شاید برایتان جالب باشد ک پیست دیزین معتبر ترین پیست خاورمیانه است . این پیست که بهترین پیست کشورمان نیز هست مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات میباشد . مجموعه اسکی دیزین در شمال تهران و منطقه گاجره واقع شده و ۲۵۶۰ تا ۳۶۰۰ متر ارتفاع دارد . امکانات رفاهی مطلوبی در این منطقه ایجاد شده تا ورزشکاران بتوانند با خیالی آسوده به تفریح و فعالیت خود بپردازند . از جمله این امکانات میتوان به هتل، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد . همچنین ۳ تله کابین، ۲ تله سیژ، ۷ تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی از امکانات اصلی این پیست است.

پیست اسکی شمشک

دومین پیست بزرگ کشور بعد از دیزین پیست اسکی شمشک است که در فاصله ۵۷ کیلومتری از شرق تهران واقع شده . این پیست که در نزدیکی روستای شمشک است ۲۵۵۰ تا ۳۰۵۰ متر ارتفاع دارد و از امکاناتی شامل ۲ تله سیژ، ۲ تله اسکی بشقابی و ۲ تله اسکی چکشی برخوردار است . امکانات رفاهی این پیست هم بسیار مطلوب و رضایت بخش است. از جمله ۲ هتل و ۴ رستوران که میزبان گردشگران این منطقه هستند .

پیست اسکی دیزین ار سال ۱۳۲۷ شروع به فعالیت کرده و در سال ۱۳۵۷ عنوان پیست بین المللی گرفت . نور پردازی این پیست با نور افکن های قوی امکان انجام اسکی در شب را هم فراهم کرده است .

 

پیست اسکی توچال

 

نزدیک ترین پیست به تهران که در انتهای خیابان ولنجک و ۳ کیلومتری میدان تجریش واقع شده پیست اسکی توچال است . این پیست ۳ مسیر مجزا به عنوان پیست قله ، پیست دامنه غربی و پیست بین ایستگاه هفتم تا پنجم دارد  .  دو مسیر اول مجهز به تله اسکی و تله سیژ هستند اما مسیر سوم بخاطر نوسانات بالا این امکان را ندارد .

توچال سه تله کابین دارد که مجموع طول هر سه تله کابین به ۷۵۰۰ متر میرسد و جزو تله کابین های به هم پیوسته دنیا به شمار میرود . یک هتل نیز در این پیست و در انتهای مسیر اول و دوم وجود دارد که با ۳۰ واحد اقامتی میزبان ورزشکاران و گردشگران است .

 

پیست اسکی در بند سر

 

باز هم تهران و یکی دیگر از بهترین پیست های اسکی ایران .  پیست اسکی دربند سر نیز در ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران و در روستایی به همین نام واقع شده . این پیست یک خط تله کابین ۱۲ نفره دارد که از ابتدای مسیر تا ارتفاع ۳۳۷۰ متری امتداد دارد . ۷ تله اسکی و تله سیژ از امکانات اصلی پیست دربند سر است .

نکته مهم در پیست اسکی دربند سر وجود یک مدرسه اسکی در آن است که به صورت حرفه به آموزش این ورزش هیجان انگیز میپردازد . اگرچه زمان اسکی فصل زمستان است اما در یکی از دره های شمالی این پیست به نام تلتنگنه امکان اسکی در تیر ماه هم وجود دارد . این پیست در سال ۱۳۶۱ راه اندازی شد .

پیست اسکی آبعلی

وقت آن رسیده که قدیمی ترین پیست اسکی ایران را به شما معرفی کنیم . پیست آبعلی با  ۶۰ سال قدمت در جاده هراز واقع شده  و ۲۶۵۰ متر ارتفاع دارد . این پیست  با داشتن امکاناتی همچون ۱ تله کابین، ۵ تله اسکی بشقابی، ۱ تله سیژ و ۳ تله اسکی چکشی یکی از بهترین پیست های اسکی ایران به شمار می‌رود . همچنین با داشتن یک هتل و شش رستوران شرایط مطلوبی را برای گردشگران فراهم آورده است .

 

پیست اسکی پولاد کف

بالاخره قصد داریم کمی از پایتخت فاصله گرفته و یکی دیگر از بهترین پیست های اسکی ایران را در استان فارس را به شما معرفی کنیم . پیست اسکی پولاد کف در فاصله ۵ کیلومتری شهر سپیدان و ۸۵ کیلومتری شیراز واقع شده . این پیست که ۳۴۰۰ متر ارتفاع دارد دومین پیست اسکی بین المللی ایران است .  امکانات پولاد کف بسیار زیاد و متنوع است . از امکانات اصلی میتوان به تله کابین، ۲  تله اسکی و ۸دستگاه موتور برقی اشاره کرد . هتل ها و رستوران ها هم برای رفاه بیشتر گردشگران در این پیست به ارائه خدمات میپردازند . نکته مهم این که  پیست پولادکف فقط  زمستان ها برای اسکی فراهم نیست بلکه در تمام فصول امکان اسکی در این پیست مهیاست . در تابستان ها تجربه اسکی روی چمن در این پیست بسیار جذاب و به یاد ماندنی است .

پیست اسکی سپیدان

 

یکی دیگر از  پیست های اسکی در استان فارس که میخواهیم به شما معرفی کنیم سپیدان نام دارد . پیست سپیدان در ۵ کیلومتری شهر اردکان و ۸۰ کیلومتری شیراز  واقع شده و  پیست تربیت بدنی استان فارس است .  ازجمله امکانات این پیست میتوان به سه تله‌اسکی، یک تله‌کابین، پارکینگ، رستوران، هتل، درمانگاه و پایگاه قهرمانی اشاره کرد .آبشار مارگون در استان فارس که ما در مطلب (سفری کوتاه به آبشار مارگون شیراز) به معرفی آن پرداختیم در نزدیکی این پیست قرار دارد که  میتوانید از آن هم دیدن کنید .

 

 

پیست اسکی فریدون شهر

این بار به استان اصفهان برویم و پیست اسکی فریدون شهر را به شما معرفی کنیم .  این پیست در شهری به همین نام و در فاصله ۱۸۰ کیلومتری اصفهان است و  بین ۲۳۶۰  تا ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد. سالنی مجهز به سیستم گرمایشی، پیست آموزشی برای افراد مبتدی و یک بالابر برای اسکی‌بازان حرفه‌ای، رستوران، کافی‌شاپ، پیست‌کوب و سوئیت‌های اقامتی از جمله امکانات این پیست است . شما میتوانید لذت سورتمه سواری و هیجان زیپ لاین را در پیست اسکی فریدون شهر تجربه کنید .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها